16 nouveaux Masters of Wine

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Ecrit par Fabien Dubois

Rédacteur expert en vins et spiritueux depuis 2009. Passionné par le terroir français.

La nouvelle fournée des diplômés de la vénérable Institute of Master of Wine est devenue l’un des rendez-vous incontournables de la rentrée. 

Cette année encore, ce sont près de 16 Masters of Wine qui pourront apposer les deux lettres après leurs noms, ce qui monte le nombre de nouveaux MW, pour l’année 2020, à 23.

Dans le monde, on ne compte pas moins de 409 Masters of Wine. Une communauté qui commence à prendre de l’ampleur et à devenir omnipotente, bien loin de l’objectif de départ qui était de former un groupe restreint de diplômés. 

Aucun français ne figure parmi eux cette année.

Avec sa vision très anglo-saxonne, le Master of Wine reste le diplôme le plus reconnu  dans l’univers du vin.

Notons que William Lowe est le premier Master Distiller à devenir Master of Wine. 

La liste de nouveaux diplômés avec le titre de leur dissertation d’une année (le pays entre parenthèses correspond au pays de résidence) : 

Mike Best MW (UK) – An investigation into the cellar doors of Great Britain’s wine producers. What part might they play in the future growth of the industry?

Nick Bielak MW (UK) – An investigation into the challenges faced by the Prosecco DOC producers since 2010.

Beans Boughton MW (UAE) – Examining the impact of market visits by winery principles on brand performance in the premium on-trade channel in Dubai.

Duane Coates MW (Australia) – Methods of preserving freshness in opened bottles of wine.

Jacqueline Cole Blisson MW (Canada) – A study into Ontario’s quest for global fine wine recognition.

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Róisín Curley MW (Ireland) – A scientific study comparing the influence of three different strains of Oenococcus oeni on malolactic fermentation kinetics and chemical properties relating to the colour and flavour of Pinot Noir wine from Burgundy.

Tracey Dobbin MW (France) – Dry white wines from Grand Cru Classé Sauternes: Perceptions of négociants, châteaux and key market retailers on the market performance and market potential of these wines.

Heidi Hansen MW (Norway) – Online wine tasting courses in Norway. Examining the quality of corrective feedback through an online platform and the opportunities for development.

Christophe Heynen MW (Belgium) – An analysis of the use of crowdfunding methods as a tool for financing new vineyard and winery projects worldwide from the perspective of wine entrepreneurs.

Annette Lacey MW (Australia) – An investigation into whether the Tasmanian GI should be sub-divided.

Ido Lewinsohn MW (Israel) – Grapevine leafroll virus crisis in Israel. How has the industry been affected and what is it doing to combat the disease?

William Lowe MW (UK) – Does wine tasting education improve performance in qualitative assessment of spirits?

Geoffrey Moss MW (Canada) – A case study: Factors affecting wine club termination for nine California wineries.

Ray O’Connor MW (UK) – An investigation into the chemical and sensory characteristics in the use of specific inactivated yeast in bulk-shipped Marlborough Sauvignon Blanc.

Adam Porter MW (UK) – Can premium wines be marketed in single serve cans in the UK retail market?

Louise Wilson MW (Canada) – An investigation into consumer attitudes toward vegan and vegetarian wine in Canada.

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Catégories Vin

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